lyda-jacques.reismee.nl

Cruisen

Cruiseschip, de Emerald Princess

Slechts 2 uur met een taxibusje van Santiago naar San Antonio waar ons cruiseschip lag. Zeer benieuwd om in te schepen  voor onze eerste cruise.
We hadden het eigenlijk willen uitstellen tot we de 80 zouden naderen, maar dit leek ons  een beter alternatief dan duizenden kilometers over de pampa’s rijden. We varen langs de west kust van Chili naar Kaap Hoorn en dan via de Falklands  langs de oostkust van ArgentiniĂ« naar Buenos Aires.
Veel verhalen gehoord en gelezen over een zorgeloos bestaan van soms wel maanden op zo’n varend hotel. Veel schepen gezien in de tijd, dat wij op Curacao woonden. Dat is niet te vergelijken. Er lag een enorm flatgebouw  in het water, meer dan 20 etages hoog en  zeker 300 m. lang.
Plotseling stonden we tussen honderden mensen en werden we richting een terminal gedirigeerd.
Een soort van militaire operatie in een enorme tent, inchecken, paspoorten  en creditkaarten scannen, entreekaarten voor het schip, plus een toegangskaart voor restaurant en bars   We stonden  binnen een half uur in onze suite. Aparte ervaring : We zijn gewend  alles zelf te regelen. Hier  hoef je maar even oogcontact te maken met een staflid (er zijn er  op deze boot 1500 )  en ze staan al bij je met de vraag of je  iets wenst.
Buiten  de vele excursies die je kunt maken, wanneer de boot aanlegt,   is er vanaf 6.00 in de ochtend tot zeer laat in de avond entertainment. Van interessante lezingen over de  a.s.  aanlegplaatsen tot muziekoptredens op het centrale plein,  danslessen, fotografiecursus, spelletjes en in het theater, musicals,shows  conferences, soul en rock en roll. Allemaal grote klasse.
Er zijn drie decks beneden, waar  7  restaurants zijn, 5 bars ,entertainment ruimtes, winkels,  een theater met 1200 plaatsen en een casino. Helemaal boven verspreid ook over 3 decks, bevinden zich 5 zwembaden, fitness , spa, alle soort activiteiten van tennis tot golf, weer een 6 tal restaurants, 4 bars en een nachtclub. We lopen iedere dag op die manier een flink aantal km en nemen ook nog eens de trap. Overal fijne stoelen,  terrassen, ligbedden, De hele dag, kan je  taartjes en andere lekkernijen eten. Van het ontbijt, loop je door naar de lunch, afternoon tea, diner en  dan kunnen wij ook nog sandwiches bestellen in onze “hut” voor het slapen gaan.
Al deze luxe wordt gebracht met een grote glimlach. Doordat er zoveel keuze is ,is het nergens  echt massaal, ondanks dat we hier met nog 4000 andere gasten zitten. Het personeel komt overal vandaan, veel uit de Filippijnen en Oost Europa, maar ook  uit Zuid Amerika. De gasten zijn eveneens zeer gemĂŞleerd, vooral Amerikanen ,Canadezen en Japanners. We hebben geen  andere Nederlanders ontdekt.
Het  internet gaat via de satelliet , is langzaam en reten duur .
We gaan zien of we aan wal een Internet-Café kunnen vinden anders skippen we de foto’s voorlopig.

ineke van steenbergen

Ja, het is een aparte ervaring. Het is een varende stad. Wij hebben een keer een cruise vanaf Genua naar Brazilie gemaakt, met o.a. een stuk of 1000 Brazilianen. Dat is heel druk volk, maar zeer vrolijk.

Els

Klinkt goed! Jullie zullen je niet snel vervelen...en Nickerie is al weer bijna vergeten...! Geniet ervan, veel groeten uit Rhoon

Irene & Robert

Het klinkt allemaal leuk en spannend. Jammer dat we elkaar kruisen. Wij beginnen a.s woensdag in Buenos Aires. Wij zijn op 30 januari in Ushuia. Any chance meeting up?? Onze cruise vertrekt middag 31 jan.
Veel plezier en blijf genieten.

Lyda en Jacques Kerker

Robert, wij spelen morgen op Ushuia, we zullen elkaar niet zien.

Lyda en Jacques Kerker

Kunnen haast geen reacties geven ivm met gebrek aan internet, het uploaden vanuit een café aan land is ook niet gelukt, we blijven het proberen.....

elseline

Dat is wel 'n supergroot cruiseschip. Leuk om dat allemaal te beleven!

Ellen

Hi heel leuk om jullie nu zo te volgen
Goed voor benen lyda! Lekker veel lopen ??

Riny

IK ben helemaal verkocht aan cruisen..... Eten,drinken,waar en wanneer je wilt, wel/niet op chiq..... dansje, gokje enz..... We hopen nog een keer van af Italie naar Kaapstad te varen..... Jongens nog veel plezier en GENIETEN ...

Lyda en Jacques Kerker

Gaan we doen , we zitten nu op het zuidelijkste puntje van Zuid Amerika . Punta Arenas. Je waait hier uit Je broek

lou

Oh wat geweldig allemaal!
Genietze vanaf de boot, in de boot, op het land etcetc!
wat een mogelijkheden te doen!
Hier goede storm gehad met hier en daar schade!, maar net een stuk dak niet op mn hoofd gehad!
LLL

Lyda en Jacques Kerker

We kunnen niet aan iedereen een reactie geven, zijn zo gelimiteerd in tijd, doen nu alles vanuit een café, wanneer we aan land zijn. Leuk hoor al die reacties. Iedereen krijgt daarbij zo zijn eigen ideeën en belevenissen. Bauke, we leren weer veel van je. Boeken van Milton Friedman hebben met veel plezier gelezen op onze eerste wereldreis.

Annemarie

Geniet er van Lyda en Jacques, en vooral van die danslessen??, dat kan je nu waarmaken.

Marlene en Frans

Dag Lyda en Jaques. Leuk om aan boord van de cruiseboot kennis gemaakt te hebben met jullie en wat verhalen met elkaar te hebben gedeeld! We wensen jullie nog veel mooie reizen. Lyda ik kan je niet vinden op facebook! ? ik ben daar Marlene van der Willigen-Drok. We vinden elkaar wel weer eens “ergens”. Warme groet. Marlene en Frans van der Willigen