lyda-jacques.reismee.nl

Cruisen 2

Cruisen

Dan vaar je de haven van Buenos Aires binnen en komt de cruise bijna ten einde. We mogen een dagje passagieren in Buenos Aires, voor we definitief afscheid nemen van de boot (foto). De laatste avond werd er nog eens flink uitgepakt met een Tangoshow van wereldniveau in het grote theater. Een keur aan internationale artiesten,jazz zangers , een klassieke pianisteen Franse ,illusionist en een fantastische begeleidingsband waren daar al aan voorafgegaan. Al drie dagen is het administratief personeel bezig om de ontscheping te regelen. Alweer een militaire operatie en er wordt wel verwacht, dat je in de pas blijft lopen. Begrijpelijk, maar niet helemaal onze stijl. Veertien dagen aan boord van een super de luxe hotel (foto) met alle faciliteiten, mogelijkheden, waar je nog niet aan gedacht zou hebben. Wij vonden het onwaarschijnlijk mooi en hebben genoten van de vele keuzes die je kan maken. We hebben het allemaal over ons heen laten komen, bv op het centrale binnenplein, de Piazza (foto) , gaan zitten, met links de wijnbar met sushi’s, rechts koffiebar met taartjes, daar tussen, vitrines met salades, sandwiches en kleine warme quiches , een klassiek orkestje op de achtergrond.Als op een terrasje naar mensen gekeken en heerlijk geroddeld, er loopt heel apart volk rond op zo’n boot. Conclusie: fantastische ervaring, schitterende reis, verrukkelijk eten, enorm aardig personeel, veel waardering voor logistiek en top service. Toch denken wij pas over 10 jaar aan een eventuele volgende cruise te beginnen.
Buenos Aires, eerste indruk: wat een grote stad, even wennen, verdwaasd staan we buiten de terminal ,nu alles zelf doen. De pas er in gezet , buspas gekocht, opgeladen en toen…….. tientallen bussen razen voorbij, we zijn gewoon ingestapt, er zijn zoveel wijken met interessante gebouwen, beelden, musea te bezoeken. Maakt niet uit waar we beginnen. Met een kaart op schoot, ben je buitenlander. De Argentijnen vinden dat leuk, zijn heel behulpzaam, zonder zich op te dringen. Waar ging de bus naar toe? BOCA, de wijk van de tango, het moest zo zijn. Fel gekleurde huizen en een plein, waar de tango gedanst wordt, restaurantjes, bars met muziek, heel toeristisch, maar een sfeertje….we hebben er zin in hier een tijdje te verblijven, de tango onder de knie te krijgen.
Laatste nacht op de boot en Buenos Aires, here we come.

Truus Hafkamp

Nooit te jong om te cruisen, begrijp ik nu. Hier gaan de schaatsen uit het vet. Zonder gladheid heb ik de afgelopen week een forse deuk gereden in mijn auto en de auto van mijn buurvrouw is zelfstandig van de oprit afgegleden de plomp in. Cruise controle?

Kitty

Geestig. Jullie hebben dezelfde reactie als wij toen wij onze eerste cruise gemaakt hadden langs de de hoofdsteden van allerlei landen . Ook zo een14 dagen. Heel leuk maar wacht nu weer 10 jaar. Wij gaan nu naar california en Hawaii waar we een cruise maken langs de eilanden.

Leontien

Wat een belevenis hoe heet de maatschappij en het cruiseschip?

frits baylé

Wat een heerlijke reis. Om nooit te vergeten. Heb 't goed, Frits.

Bauke

Met dat verslag en die foto's kreeg ik een voortreffelijke indruk van dat varende vijf - of meer - sterren hotel. Er zijn veel boeken geschreven over de vraag of en onder welke omstandigheden de mens zich ontwikkelt. En hoewel jullie in een soort Carréshow de laatste avond 'verslaaft' moesten worden gemaakt voor de volgende cruise, lees ik dat jullie pas over tien jaar (eventueel) een volgende overwegen. Dat is het ultieme bewijs dat jullie keurig met de voetjes op de vloer bent gebleven. Nuchtere Nederlanders? Dat denk je op het eerste gezicht. Maar bij enig doordenken vermoed ik dat het te maken heeft met de volgende etappe in jullie wereldreis: het beheersen van de tango. Als je daar op het juiste moment de voetjes niet op de vloer houdt, wordt het nooit wat. Veel plezier en succes.

Lou

soo, die hut met balkon niet te geloven dat dat kan op een cruiseship...
je hebt het wel lekker in de pocket! zo 14 dgn in je hutje en toch zoveel landen, plaatsen, cultuur en natuur snuiven!
Geniet lekker verder in BA, heerlijke stad!

Bert

Dit verhaal is een bevestiging van hetgeen wat ik schreef over het schip en jullie bevestiging geeft aan dat het eigenlijk meer is. Overweldigend. Een geweldige tijd in BA.

Lyda en Jacques Kerker

Leontien, De naam van het schip is: the Emerald Princess, van de Princess Line.

Lyda en Jacques Kerker

Ja Bauke, de voetjes zijn zeker op de vloer, zijn inmiddels al aardig versleten, de tango is gedeeltelijk ook gebaseerd op lopen, hier in BA is het ook goed om te fietsen...

Lyda en Jacques Kerker

Kitty, veel plezier in Californië en Hawaï, daar kan je ook aardig dansen met een mooie bloem achter je oor.

Lyda en Jacques Kerker

Truus, beter je auto in de kreukels, dan jezelf, verwacht wel dan we met Pasen , zonder krukken kunnen doorkomen. Schaats uit het vet, gek idee, hier 30gr

Mary Schretzmeijer

Heerlijk dat jullie zo genieten en deze cruiseervaring is echt superdeluxe met veel indrukken! Je kunt altijd over 10 jaar het overdoen!