lyda-jacques.reismee.nl

Terug

Terug in Frankrijk

Opeens zijn we dan weer thuis, na een spetterend weekend in Barcelona, de stad van Gaudi, met als hoogtepunt de Sagrada Familia :met open mond staan kijken naar de schitterende gebrandschilderde ramen, de pilaren in de vorm van bomen,de allegorische beelden buiten en binnen. Vergeleken met twintig jaar geleden is goed te zien dat de voltooiing nadert. Adembenemend.
In mijn eigen bedje wordt ik geveld door de griep, die er achteraf al een paar dagen voelbaar aan zat te komen. Nu met pleegzuster Jacques in de weer, konden de herinneringen nog eens de revue passeren. Bijna vergeten dagelijkse gebeurtenissen zoals in Suriname Rudi, de fysiotherapeut die mij 2x per week ook nog een ontspannende les in filosofie, geschiedenis, tolerantie en humor gegeven heeft. (foto).Het zeer speciale restaurant, met oma op de piano (video) waar we terecht kwamen na de zondagsmarkt , die kilometers lang door San Telmo BA loopt .Het kerkhof van Recoleta na 6 uur doodstil, maar overdag een soort Volendam door het graf van Evita Peron.(foto) Argentijnse wijnen fantastische kwaliteit, goedkoop en lekker. Buitenlandse wijnen bijna niet te krijgen en verschrikkelijk duur. Leuk in de etalage van een chique wijnhandel, drie flessen op een mooi plateau , waarvan eentje een rosé van Chateau de Berne uit Lorgues,onze buren in Frankrijk. (foto)
Ijsjes van Dulce de Leche eten op een bankje, waarbij iemand een gesprekje aanknoopt over voetbal en het oprecht jammer vindt dat het nu even niet goed met ons gaat, maar zeker weet dat we sterk terugkomen, wat aardig gezegd. Ze willen graag weten, wat we van hun Maxima denken. De hemel ingeprezen natuurlijk, hoe charmant, elegant en intelligent zij is, maar toch duidelijk gemaakt, dat het nu ónze Maxima is. Vinden ze ook prachtig.
Deze week weer een app- je gehad van Gilliano, de “vader” van Open Poort “Olga Clark” kinderhuis ,
in Suriname, met een update van de bouw van ons kringloopwinkeltje. Het dak zit erop, de tegelvloer is gelegd en de wand gestucd, binnenkort is het klaar . (foto) Wij blijven ze volgen en steunen , wanneer je er meer over wilt weten laat het me horen.
Ook de tango gaan we verder perfectioneren, we blijven streven om dansend door het leven te gaan.
In december gaan we terug naar Suriname.
Wij hebben met veel plezier het blog geschreven.
Dank voor jullie vele leuke en attente reacties.
Over en sluiten.

Marjo

Dank voor jullie mooie en boeiende verhalen en de bijbehorende foto's. 'K Heb ze met veel plezier gelezen.
Voor nu beterschap en tot gauw.

veenherman en els

genoten van jullie verhalen en het plezier dat jullie uitstraalden.
Jacques, kom jij 11 april naar de Ikazia pensionada's lunch?

Riny van der Schoot-Pronk

Goede morgen Lyda en Jacques..... Het was inderdaad genieten van de foto's en mooie verhalen!!! Dit heb je goed uitgekiend Lyda, om NU de griep te krijgen, kan Jacques mooi de koffers uitpakken en de was doen....Lekker vooruitzicht om in december weer naar Suriname te gaan, maar eerst in Frankrijk genieten...... Veel plezier en GEZONDHEID toegewenst..... Groetjes Riny en Hans

Mechelien

Al even met Jacques over gehad: genoten van jullie verhalen en foto's. Wat een rijkdom..! Succes met het oppakken van de Franse routine! Beterschap voor jou Lyda en tot gauw, hoewel dat pas na 9 april zal zijn.

ineke van steenbergen

Dank voor de mooie en boeiende reisverslagen. En nu thuis even de griep doorstaan en genieten van je eigen bed. Salut!

Henny de Valk

Lieve Lyda en Jacques,
Dank voor jullie mooie verhalen. Knap hoor zulke interessante en geweldige verslagen. Wat hebben jullie genoten. Nu weer in Frankrijk en dan........de griep. Gaat ook weer over. Geniet nog heerlijk na en een mooie tijd in Frankrijk.
Heel veel liefs en tot ziens in ‘t haagje.
Henny en Pieter

Bauke

Bedankt voor al jullie reisverslagen. Mooi om zo door de wereld te kunnen trekken. En dan toch de beentjes op de vloer weten te houden. Ik hoop dat je ongerief weer weg is Lyda. Sprak Jaques op St Endréol. Als vanouds. Vast weer gewend in de VAR.
Wij zitten in Noord Vietnam en gaan over enkele dagen Dien Bien Phu bezoeken. Waar de Fransen werden verslagen door de Vietmin. Ik las er wat over. Een klassiek voorbeeld van zelfoverschatting en onderschatting van de tegenstander. Geniet van de Provence. En tot begin april.